Dňa 11. februára sa každoročne v krajinách Európskej únii oslavuje „Deň 112“. Ide o deň, ktorý je venovaný propagácii linky 112, ako aj integrovanému záchrannému systému.
Linka tiesňového volania 112 je jednotné európske číslo tiesňového volania ktoré slúži na privolanie záchranných zložiek integrovaného záchranného systému v prípade, keď je ohrozený ľudský život, zdravie, majetok alebo životné prostredie.
AKO VOLAŤ:
Na číslo tiesňového volania 112 môžete volať z akéhokoľvek telefónu, pevnej linky, mobilu či telefónneho automatu.
KEDY VOLAŤ:
Ak je ohrozený život, zdravie, majetok, životné prostredie
KEDY NA ČÍSLO TIESŇOVÉHO VOLANIA 112 NEVOLAŤ:
Volaním na číslo tiesňového volania 112, ak pomoc skutočne nepotrebujete, toto číslo blokujete a znemožňujete sa dovolať človeku v tiesni. Raz aj vy možno budete potrebovať pomoc.
Na číslo 112 nevolajte:
- ak chcete len zistiť, či tiesňové volanie funguje,
- ak chcete ohlásiť vymyslenú udalosť,
- ak sa chcete len pobaviť,
- ak sa chcete len o niečom informovať (napr. o telefónnych číslach, cestovnom poriadku, a podobne.)
Pri volaní na číslo tiesňového volania 112 sa snažte zachovať pokoj, hovorte pomaly, zrozumiteľne a nahlas.
ČO POVEDAŤ:
1. Čo sa stalo (druh udalosti, aké sily a prostriedky majú byť vyslané)
2. Kde sa stalo (obec, objekt, lokalita, obvod, kraj)
3. Komu sa stalo (postihnutí, poškodenie majetku, ohrozenie životného prostredia)
4. Kedy sa stalo (dátum a čas)
5. Poskytnúť doplnkové informácie( kto volá, je nablízku dospelá osoba?, telefónne číslo pre spätné volanie...)